На 8 февруари по време на годишното представяне на дейността на Аутомотив Клъстер България, Вистеон България представи революционната система Mercedes-Benz User Experience, разработена от българските инженери в софийския хъб на компанията. Електрониката в купето на новата A-класа на немския гигант Mercedes е поредното високотехнологично сътрудничеството между Даймлер и Вистеон.

01

От няколко години насам българските инженери се грижат за дефинирането на над 15 хиляди изисквания за софтуера – както взаимодействието на продукта с автомобила, така и потребителския интерфейс. Дизайн отделът и анализаторите на Вистеон подготвиха детайлна спецификация, която описва пълното поведение на продукта. След одобрение от автомобилния производител, няколкостотин души превърнаха спецификацията в софтуер с надеждно поведение и практична и луксозна визуализация. Един от предизвикателните аспекти от самото начало на проекта, бе разрешаването на противоречията между концепциите на Даймлер и концепциите на производителите на смартфони/мобилни операционни системи – Apple, Google, Baidu. Наглед простото свързване на смартфон с дисплей в колата, всъщност изисква прецизно свързване на екосистемите на два технологични гиганта.

Задача от подобен мащаб бе успешно реализирана от експертните екипи на Вистеон България и то само в едно устройство, интегриращо в себе си управлението на няколко традиционно отделни продукта – инструментално табло, дисплей, хед-ъп дисплей, аудио система и модул за свързване с мобилни устройства.

От гледна точка на мултимедията, българският принос е в интеграцията на iPhone/ iPod, Apple CarPlay, Android Auto, аналогово и цифрово радио (DAB), възпроизвеждане на съдържание през  Bluetooth и USB. Като допълнение към това бе реализиран и eCall – свързване с телефон за спешен случай при инцидент на пътя и Roadside assistance – свързване с портал на Mercedes.

Благодарение на инженерите от Вистеон, в новите модели на Mercedes, кокпит инструментите предлагат графични интерфейси за управление на различни устройства в автомобила. Новата система има пълна интеграция с навигация, телефония, радио и мултимедия.

От гледна точка на механичната издръжливост на устройството, българското участие е във всички фази на разработка, като цялостен дизайн и архитектура, избор на материали. В България са направени всички тестове за интеграцията на отделните хардуерни блокове и съответно оптимизацията на всички платки по цялостната система.

За да се осигури необходимото ниво на немско качество, всичките няколко хиляди продуктови изисквания бяха изтествани интензивно в българския отдел на Вистеон за валидация на електрониката.

Благодарения на дългогодишния си опит и множеството успешни проекти, идеите на българските инженери ще влизат в още много модели на различни автомобилни производители по цял свят в близко бъдеще и със сигурност ще имат съществен принос за по-безопасно и комфортно шофиране. По време на събитието на Аутомотив Клъстер България, Вистеон анонсира и първия Хакатон с автомобилна насоченост, който също застава зад каузата за разумно шофиране. Целта на Хакатона е да се намерят съмишленици, с които българските инженери да обединят усилията си около каузата и да създадат ефективен софтуерен продукт, който да предупреждава шофьорите за опасни ситуации на пътя с цел предотвратяване на пътни инциденти. Желанието на Вистеон България е това решение да е лесно достъпно за всички водачи и автомобили.

Началото на Хакатона е на 19 февруари, а реалното разработване на предложените решения ще се състои на 28 март в технологичния център на компанията в София. По време на работата участниците ще реализират софтуерните си идеи върху хардуер, предоставен от Вистеон България. На 29 март ще бъде излъчен победител в състезанието, който заедно с инженерите от компанията, ще представи своето решение.

Състезанието ще се проведе с подкрепата на Аутомотив Клъстер България и с медийното партньорство на АутоБилд България. Повече информация за първия Хакатон с автомобилна насоченост на Вистеон България можете да намерите тук: http://visteon.bg/hackathon/